صفحه 1 از 1

دکارت

ارسال شده: ژانویه 15, 2024, 4:23 pm
توسط sadiq
دکارت با وضوح و تمایز بنظرم معرفت درست می‌کرد نه یقین،
یقین در منطق قدیم و فلسفه ی ارسطویی کارایی داشته،
زمانی، اولیات،مشاهدات، تجربیات، متواترات، حدسیات و فطریات
این ها بدیهیات پایه ی یقینیات بودند و بدیهی حساب می‌شدند اما امروز اینجور نیست

یعنی الان" محال بودن اجتماع نقیضین " بداهت خودشو از دست داده ؟!!!

ارسال شده: ژانویه 15, 2024, 4:25 pm
توسط sadiq
اجتماع نقیضین هم باید دو طرف آن فرض گرفته بشود تا به تناقض برسد،
خیر امروز یک دانشی هست بهش می‌گویند معرفت شناسی، کنکاش می‌کنند فیلسوفان که معرفت و دانش چی هست، اونها نمی‌گویند یقیین معرفت است و فاکتور های دیگری برای معرفت قائل هستند،
یقین فلسفه ی ارسطویی کارایی داشت امروز ندارد،

برخی نکات

ارسال شده: ژانویه 15, 2024, 4:37 pm
توسط sadiq
1- عبدالکریمی می‌گوید من همچون هایدگر معتقد به امر احاطه کننده هستم و معتقدم که تفکر متافیزیکی به پایان خودش رسیده و افق تازه ی نمی‌تواند بروی بشر باز کند!
2-